1953 RENAULT COLORALE

Posted: februarie 17, 2015 in RENAULT, RENAULT 1953, Z PRODUCATOR SOLIDO, Z SCARA 1/43
Etichete:, , , , , , ,

Renault “Colorale” este un break voluminos produs de Renault în perioada 1950 – 1958.

Pentru a extinde gama, oficiali ai tinerei Regii Naționale a Uzinelor Renault au decis să propună o masină functională, robustă și capabilă să răspundă nevoilor reale ale utilizatorilor, indiferent dacă aceștia locuiesc în orașe, în mediul rural sau în străinătate . Destinat pentru clienții din colonii și mediul rural, noul Renault si-a găsit cu ușurință numele – “Colorale” – împreunare a cuvintelor rural și colonial (COLOniale si ruRALE).

Caroseria a fost ambutisată și asamblată la Chausson în Gennevilliers, iar montajul final a fost făcut la Billancourt. Creat eminamente rațional, Colorale a avut cu caroseria sa mare și solidă, cu volumul său interior si tracțiunea integrală pe unele versiuni, caracteristici, care au dus câteva decenii mai târziu la succesul SUV.

Din nefericire pentru ea, clientela anilor 1950 astepta altceva de la o masină, mai ales la acest nivel de gamă, o caroserie mai plină de satisfacții, mai elegantă și mai strălucitoare. Deși volumele sale au fost armonioase și chiar asemanatoare, privita din fata, cu simpatica 4 CV, Colorale a rămas un break. Ea nu se putea impune prin performanțe strălucitoare.

Sub capotă, se găsea vechiul 4 cilindri “85” cu supape laterale care a apărut pe modelul Primaquatre in 1936, sigur si robust, dar lipsit de putere. Cu o cilindree de 2383 cmc, dezvolta 46 CP dar cu un consum foarte mare. Cu acest motor si o greutate de 1640 kg, Colorale deabia ajungea la 100 kilometri pe oră.

În 1953, a primit un motor nou creat pentru Fregate. Mai modern, a fost, de asemenea, un patru cilindri, de 1996 cmc care dezvolta 58 CP, dar creșterea de putere a fost însoțită de o scădere a cuplului, iar performanțele au fost îmbunătățite doar putin. Rezultatele nu au fost foarte măgulitoare.

Colorale a fost disponibil în cinci variante:

–       sedan cu patru uși numit “Prairie”, care, prin forma sa, a fost mai apropiat de break;

–       în două uși numit “Savane”;

–       furgonetă;

–       pick-up;

–       cabină șasiu.

Toate aceste vehicule puteau fi livrate în versiunea tot-teren cu tracțiune integrală.

Sursa: http://fr.wikipedia.org/wiki/Renault_Colorale

1953 Renault Colorale 1 1953 Renault Colorale 2 1953 Renault Colorale 3 1953 Renault Colorale 4 1953 Renault Colorale 5 1953 Renault Colorale 6 1953 Renault Colorale 7 1953 Renault Colorale 8

Lasă un comentariu